Summering frukostmöte 2012-03-22

 

Jessica Widlund - lokalnytt

Jakob Nolby - lokalnytt

 

Frukostmötet i mars månad var mycket välbesökt med ca 85 deltagande! Lokalnytts Jacob Nolby och Jessica Widlund berättade om Lokalnytt och alla de möjligheter som man skapat för att fastighetsföretag ska kunna marknadsföra sina kommersiella lokaler.

Lokalnytt har 20 anställda och finns i Malmö, Göteborg och Stockholm. Man ger ut ett antal magasin såso Lokalnytt, Lokaler Öresund, Fastighetssverige m.m. och kan konstatera att antalet besökare på hemsidan, lokalnytt.se, ökar betydligt i samband med att magasinen kommer ut.

Lokalnytt har egen reklambyrå och egen “appbyrå”. Det allra viktigaste att tänka på när man lägger ut en annons om lediga lokaler är att bilderna är bra och att de två första raderna med text i annonsen är viktiga eftersom det är därifrån som nyckelorden hämtas och som sedan blir sökbara. Många företag anlitar professionella fotografer för att kunna lägga in riktigt fina foton. Efterfrågan idag verkar handla om nya eller renoverade fräscha lokaler, och ibland “råa” lokaler där hyresgästen, t ex. en arkitektbyrå, själv kan sätta sin prägel på lokalerna.